Nutukimas, antsvorio gydymas

nutukimas

Šiais laikais visuomenėje egzistuoja begalės dietų rūšių ir rekomendacijų kaip numesti svorio. Todėl neretai žmonėms siekdami numesti viršsvorį išmėgina visas galimas dietas, tačiau kaip nepavyksta, taip ir nepavysta atsikratyti nutukimo. Tad dažnai šiems žmonėms kyla klausimas, kodėl jiems nepavysta? Kodėl svorio metimas tampa neveiksmingu, o norimos kūno linijos lieka tik svajone? Specialistų teigimu, daugelis žmonių, siekiančių atsikratyti antsvorio, nėra susipažinę su pagrindinėmis nutukimo gydymo taisyklėmis, todėl greičiau nualina savo organizmą nei numetą papildomą kūno svorį. Jei žmogaus tikslas yra ne tik antsvorio atsikratymas, bet ir jo išlaikymas, specialistai rekomenduoja:

  1. Nėra būtina atsisakyti savo taip mylimų ir gardžių maisto produktų, kartais pakanka juos pakeisti panašiais, tai yra mažiau kaloringais. Pavyzdžiui, savo dienos neįsivaizduojantiems be kiaulienos, specialistai rekomenduoja valgyti daugiau liesos vištienos, o vietoje miltinių gardėsių – avižų skrebutį su sezoninėmis daržovėmis ar vaisiais. Jei mėgstate jogurtą, geriau rinkitės jį mažiau kaloringą.
  2. Skaičiuokite dienos kalorijas. Antsvorio gydymas reikalauja griežto kalorijų skaičiavimo. Fiziologų teigimu, Anot fiziologų, vidutinė moterims dienos kalorijų norma yra 1800 kalorijų per dieną, o vyrų – apie 2800 kalorijų. Tad siekiant atsikratyti papildomų kilogramų, būtina išeikvoti daugiau energijos nei jos gauti su maistu. Rekomenduojama neviršyti dienos kalorijų normos.
  3. Laikykitės mitybos plano. Neatsisakykite pusryčių. Taip pat nepakeiskite jų ir tik kavos ar arbatos puodelių. Pusryčiais turi būti sotūs. Atsisakydami pusryčių išprovokuojate alkį, dėl kurio po kelių valandų suvalgysite kur kas daugiau nei pavalgydami ryte. Efektyvus svorio metimas – garantuotas.
  4. Gerkite daug vandens. Specialistų teigimu, labai paprasta alkio jausmą sumaišyti troškuliu. Neretai pakanta išgerti tiesiog stiklinę vandens ir alkis nebejaučiamas. Taip pat dietologai rekomenduoja negerti po valgio, tai darykite tik prieš imdami valgyti. Taip yra todėl, kad prieš valgį išgertas vanduo nuslopina alkio jausmą ir taip nepersivalgoma.
  5. Išsimiegokite ir venkite streso. Nutukimas, stresas ir miego trūkumas yra “geriausi draugai”. Dietologų teigimu, šie du veiksniai itin rizikingi į antsvorį linkusiems žmonėms. Rekomenduojama išmiegoti po 6-8 val. per parą.

Daugiau informacijos, kaip numesti svorio: dietoscentras.lt.